GLC

novinka-foto

Všestranná modernizovaná

Najkrajšia podoba slobody – GLC to symbolizuje už od svojho uvedenia na trh v jeseni 2015. Rovnako ako jej predchodcovia, aj toto vozidlo SUV v sebe kombinuje najlepšie vlastnosti na ceste aj mimo nej s priestrannosťou, funkčnosťou a komfortom. Najmladšia generácia je navyše obohatená o vylepšené pokrokové technológie, výrazný dizajn, konektivitu a najnovší infotainment. GLC tým znovu preukazuje, s akou elegantnosťou a suverénnosťou možno spojiť bezpečnosť, ktorá je typická pre túto značku, a inteligentnú prispôsobivosť do vydareného celku. Výsledkom je vozidlo SUV, ktoré určuje nové štandardy na ceste aj v teréne.

GLC vďaka svojmu výraznému vzhľadu, novej koncepcii ovládania, inovatívnym asistenčným jazdným systémom a novej palete motorov ponúka to najlepšie zo sveta Mercedes-Benz. Dizajn exteriéruočaruje širokým a športovým vzhľadom. O dôrazný terénny charakter sa starajú svalnaté plochy a výrazné detaily ako pochrómované prvky, ktoré sa sériovo tiahnu od prednej až po zadnú časť vozidla, svetlomety s novým dizajnom, ako aj maska chladiča s výraznými obrysmi. V interiéri sa dôsledne spája luxus a komfort pre používateľa: ako je zvykom, spracovanie interiéru dosahuje vysokú úroveň a infotainment obsahuje väčšie multimediálne displeje s dotykovou obrazovkou. Okrem toho vás najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience, Používateľský zážitok Mercedes-Benz) očarí intuitívnymi a rozmanitými možnosťami ovládania, ako je ovládanie dotykom, gestami a optimalizované ovládanie hlasom. Asistenčné jazdné systémy sú nakoniec výrazne rozsiahlejšie a okrem toho sú doplnené o funkciu výstrahy pri vystupovaní, funkciu asistenta pri vytváraní záchrannej uličky a funkciu rozpoznávania konca dopravných zápch. Nový je aj asistent manévrovania s prívesom, ktorý vodičovi pomáha najmä počas cúvacích manévrov.

V čase uvedenia na trh začiatkom druhej polovice roka 2019 bude GLC obsahovať nové benzínové a dieselové motory patriace do najmladšej skupiny motorov od značky Mercedes-Benz s vyšším výkonom a efektívnosťou – o niečo neskôr v tom istom roku budú nasledovať ďalšie motorizácie.

Zobraziť ponuku vozidiel

Najdôležitejšie vylepšenia GLC

  • MBUX – inovatívna telematika: aj GLC dosahuje najnovšie technické štandardy vďaka kombinácii multimediálnych displejov s dotykovým ovládaním, navigácie s rozšírenou realitou, inteligentného ovládania hlasom aktivovaného prostredníctvom tlačidla alebo vyslovením hesla „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes), konektivity a používateľského rozhrania.
  • Pohon: GLC získa nasledujúcu generáciu štvorvalcových benzínových a dieselových motorov so zvýšeným výkonom a výrazne nižšou spotrebou paliva – benzínové motory za to vďačia novej 48-voltovej napäťovej sústave s remeňom poháňaným štartovacím generátorom.
  • Zdokonalené asistenčné systémy: Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC a aktívny asistent riadenia pomáhajú vodičovi udržiavať odstup a riadiť ešte komfortnejšie; rýchlosť automaticky prispôsobí aj pred zákrutami a križovatkami. Aktívny asistent riadenia pomáha pri vytváraní záchrannej uličky a zmene jazdného pruhu. Riziko možných kolízií možno zmierniť prostredníctvom funkcie odbočovania aktívneho asistenta brzdenia, pričom asistent začne brzdiť, keď vodič prehliadne premávku v protismere.

Dizajn exteriéru: výrazný vzhľad 
Moderné vyhotovenie, sila a všestrannosť: tieto hodnoty reprezentuje dizajn GLC. Reč tvarov GLC sa riadi filozofiou dizajnu, ktorý charakterizuje zmyselná čistota, a znázorňuje premyslenú súhru estetického vzhľadu, agilnosti a inteligencie. Celkový vzhľad pôsobí športovejším dojmom, pochrómované prvky sériovo prechádzajú od prednej až po zadnú časť vozidla. O výrazný terénny prejav sa stará nápadné vedenie línií, svalnaté tvary a výrazné detaily. Predná časť vozidla už pri prvom pohľade sprostredkuje emóciou, dôraz a dominanciu. Mimoriadne dôrazným spôsobom sa tento dizajnový odkaz odráža na sériových vysokovýkonných svetlometoch s LED so vzhľadom pochodne pri dennom osvetlení, ako aj na maske chladiča s výraznými kontúrami, dynamicky tvarovanými dvojitými lamelami a kosoštvorcovou mriežkou. K dostupným farbám laku teraz patrí aj grafitová sivá – nové sú aj štyri zvonka lícujúce, leštené 17-palcové až 19-palcové aerodynamické disky s pneumatikami, ktoré majú optimalizovaný valivý odpor.

Línia výbavy AMG Line pôsobivo zvýrazňuje dynamický vzhľad GLC – pochrómovanou diamantovou maskou chladiča a spojlerom predného nárazníka so vzhľadom špecifickým pre AMG, ako aj hranatými koncovkami výfuku integrovanými v nárazníku. Súčasťou tejto línie výbavy sú športové sedadlá s vyššími bočnicami, ako aj zmiešané osadenie pneumatikami (na želanie) s priemerom 19 až 20 palcov (v závislosti od trhu).

Sériové vysokovýkonné svetlomety s LED sú menšie a plochejšie a majú výrazne odlišné kontúry: tvar pochodne tak pri dennom osvetlení vybrusuje dizajn a zaručuje lepšiu rozpoznateľnosť svetelného znaku Mercedes-Benz. Ako mimoriadna výbava sa dodávajú LED svetlomety s technológiou MULTIBEAM.

Pri pohľade zozadu sa atletický charakter rozvíja úplne prepracovaným nárazníkom a koncovkami výfuku. O nezameniteľný svetelný znak sa starajú aj zadné svietidlá s novým dizajnom, ktoré využívajú výlučne techniku LED. Využívajú na to bloky v podsvietenom vyhotovení Edge-Light, ktoré sú typické pre vozidlá SUV od značky Mercedes-Benz. Reč tvarov zadnej časti vozidla nakoniec zvýrazňuje dynamický charakter generácie GLC, v neposlednom rade vďaka dizajnu nárazníkov s koncovkami výfuku a dizajnu pochrómovanej ochrany proti podbehnutiu v úprave, ktorá je typická pre SUV.

Dizajn interiéru: inteligencia sa spája s ergonómiou 
Ušľachtilé materiály, precízne spracovanie a plynulé tvary – týmito vlastnosťami sa vyznačuje interiér GLC. Charakterizujú ho zaoblené plochy v kombinácii s jasnými líniami a očarujúcimi proporciami. Interiér línie výbavy Base Line je vyhotovený v čiernej farbe. Stredovú konzolu charakterizuje elegantný ozdobný diel, ktorý sa dodáva so vzhľadom klavírového laku alebo vo vyhotovení z dvoch nových drevených povrchov – dub s otvorenými pórmi a vlašský orech. Vedenie línií dýh z pravého dreva na stredovej konzole svedčí o najvyššom umení remeselnej výroby.

Multifunkčný volant sa dodáva v dvoch vyhotoveniach a je úplne prepracovaný. Vďaka výraznej úprave ramien sprostredkuje ešte športovejší dojem. Ovládaním aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC a tlačidlami dotykového ovládania združeného prístroja a multimediálneho systému, ako aj zvukovou spätnou väzbou pri obsluhe dáva jasne najavo budúce smerovanie.

Pomocou multifunkčného dotykového poľa na stredovej konzole, ktoré nahrádza otočný a tlačný ovládač, používateľ ovláda funkcie telematiky prostredníctvom jednoprstových a viacprstových gest cez takzvané viacdotykové pole (Multi-Touch). Dotykové pole slúži ako alternatíva k ovládaniu hlasom a poskytuje ďalšiu možnosť manuálneho zadávania písmen, číslic alebo špeciálnych znakov. Dotykové pole pritom vydáva nielen jasné taktilné potvrdenie, ale aj zvukové potvrdenie.

Riadenie komfortu ENERGIZING: pohodlné prepojenie 
Uvoľnenejší príjazd do cieľa dlhej cesty: s riadením komfortu ENERGIZING (na želanie) sa vo vozidle navzájom prepájajú rôzne systémy, čím vzniká optimálne prostredie. Integrovanými súčasťami sú nastavenie svetla a hudby, klimatizovanie, vhodná hudba/videá, ako aj funkcia masáže, vyhrievanie a ventilácia sedadiel. KOUČ ENERGIZING pritom využíva údaje z vozidla a okolia, na základe ktorých v konkrétnej situácii a individuálne odporučí niektorý z programov. Osobné hodnoty ako úroveň stresu alebo kvalita spánku zlepšujú presnosť odporúčania prostredníctvom vhodnej nositeľnej elektroniky Garmin®.

MBUX: intuitívne ovládanie
Premyslené, ergonomické, komfortné – na základe týchto hlavných myšlienok boli vylepšené koncepcie ovládania a zobrazovania v GLC. Stredobodom pozornosti je interakcia s vozidlom a jeho funkciami prostredníctvom gest, dotyku alebo systému ovládania hlasom. Túto interakciu umožňuje najnovšia generácia telematiky koncepcie Mercedes-Benz User Experience (používateľského zážitku Mercedes-Benz), ktorá sa vyznačuje intuitívnou logikou a rozličnými možnosťami ovládania. Súhra displejov s dotykovým ovládaním, navigácie s rozšírenou realitou, inteligentného ovládania hlasom a používateľského rozhrania nakoniec vytvára ozajstné štandardy.

K dispozícii je spolu päť rôznych možností interakcie systému infotainmentu GLC:

  • dotykové ovládanie na multimediálnom displeji v strede
  • tlačidlá dotykového ovládania na multifunkčnom volante
  • multifunkčné dotykové pole na stredovej konzole
  • rozpoznávanie gest s interiérovým asistentom
  • ovládanie hlasom, na želanie prostredníctvom tlačidla na volante alebo heslom „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes)

Potrebné informácie pre vodiča sa zobrazujú na dvoch displejoch s vysokým rozlíšením. Združený prístroj sa na želanie dodáva s uhlopriečkou 12,3 palca, voľne stojaci multimediálny displej v strede sa dodáva v dvoch veľkostiach: 7 palcov s rozlíšením 960 x 540 pixelov a 10,25 palca s rozlíšením 1 920 x 720 pixelov. Podľa nálady alebo interiéru sú na výber tri individuálne znázornenia: režim Klasické je vylepšením klasického zobrazenia, režim Šport sa prezentuje špičkovým vzhľadom s množstvom kontrastov, režim Progresívne vizualizuje strohý moderný štýl. Tri grafické znázornenia pritom s brilantnou kvalitou zdôrazňujú zrozumiteľnosť intuitívnej štruktúry ovládania. Novinkou je možnosť dotykového ovládania multimediálneho displeja a tlačidlá dotykového ovládania na multifunkčnom volante, ktorými sa ovláda združený prístroj a multimediálny systém.

Ďalšou jednoduchou možnosťou ovládania multimediálneho systému je interiérový asistent. Kamera v stropnej ovládacej jednotke zaznamenáva pohyby ruky, ktorá sa približuje k dotykovému displeju alebo dotykovému poľu na stredovej konzole. Systém pritom rozlišuje medzi gestami vodiča a spolujazdca, zobrazenie na multimediálnom displeji sa primerane zmení, pričom dochádza k zvýrazneniu alebo zväčšeniu jednotlivých prvkov. Aj svietidlo na čítanie možno zapnúť a vypnúť prostredníctvom ručného ovládania – svetlo v stropnej ovládacej jednotke sleduje pohyb vodiča, keď napríklad niečo hľadá na sedadle spolujazdca. Okrem toho je k dispozícii možnosť ovládania obľúbenej funkcie multimediálneho systému pomocou konkrétneho gesta, ktoré bolo vopred uložené v systéme.

Ďalším zaujímavým prvkom v kombinácii s MBUX je video so zobrazením rozšírenej reality ako mimoriadna výbava, ktoré užitočným spôsobom dopĺňa navigáciu. Kamera pred vnútorným zrkadlom zaznamenáva okolie a na multimediálnom displeji automaticky zobrazuje informácie, ktoré dopĺňajú videoobraz. K takýmto informáciám patria aj dopravné značky, pokyny na odbočenie, orientačné čísla alebo názvy. Orientácia je o čosi jednoduchšia – konkrétnym príkladom je hľadanie miesta s určitou adresou.

Vďaka prepracovanému ovládaniu hlasom je ovládanie ešte komfortnejšie a prirodzenejšie. Používateľ môže hlasovým príkazom požiadať o predčítanie správ SMS, obsluhovať audiosystémy alebo funkcie vozidla, napríklad môže spustiť klimatizáciu. Systém nepotrebuje žiadne naspamäť naučené príkazy – používateľ môže spontánne formulovať napríklad želanú cieľovú adresu alebo môže požiadať o predpoveď počasia. Ďalšie nové možnosti: aktivácia ovládania hlasom pomocou hesla „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes) alebo prostredníctvom stlačenia tlačidla na volante.

Novinkou v GLC je sériová štartovacia funkcia KEYLESS GO s tlačidlom štart – stop so vzhľadom turbíny, ako aj možnosť aktivácie asistenčných systémov pre vodiča prostredníctvom multimediálneho displeja. Prepínačom DYNAMIC SELECT na stredovej konzole si používateľ vyberá jazdné programy. Podľa konkrétnej výbavy sa na multimediálnom displeji zobrazujú rôzne jazdné programy. Vodič si pritom môže vybrať medzi rôznymi vopred nakonfigurovanými jazdnými programami a jedným individuálnym jazdným programom. V závislosti od druhu pohonu a variantu podvozka je k dispozícii päť a sedem jazdných programov. Okrem jazdných programov Komfort, ECO, Šport, Šport + a Individuálny, v ktorom je možné individuálne nastaviť riadenie, podvozok alebo pohon, sú v terénnom technickom balíku zahrnuté dva jazdné programy Terén a Terén +.

Nová paleta motorov: efektívnosť plná sily 
GLC prichádza na trh s úplne novými motormi. V čase uvedenia na trh budú dostupné tieto modely, po ktorých budú nasledovať ďalšie motorizácie:

GLC 200 4MATIC GLC 300 4MATIC GLC 200 d 4MATIC GLC 220 d 4MATIC GLC 300 d 4MATIC
Valce/usporiadanie 4/R 4/R 4/R 4/R 4/R
Výkon (kW/k) Spaľovací motor 145/197 190/258 120/163 143/194 180/245
Výkon elektromotora (kW) Rekuperácia Zvýšenie výkonu 10 10 - - -
Max. krútiaci moment spaľovaciaceho motora (Nm) 280 370 360 400 500
Max. krútiaci moment elektromotora (Nm) 150 150 - - -
Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km)¹ 7,4 -7,1 7,4-7,1 5,5-5,2 5,5-5,2 5.8
Emisie CO₂ kombinované (g/km)¹ 169-161 169-161 145-137 145-137 153-151

GLC získava nasledujúcu generáciu štvorvalcových benzínových a dieselových motorov. Rozhodujúcim aspektom pri dvojlitrových štvorvalcových motoroch M 264 od značky Mercedes-Benz je zvýšený výkon pri výrazne nižšej spotrebe paliva. V prípade GLC 200 a GLC 300 štvorvalcový motor M 264 nahrádza predchádzajúci motor M 274, štvorvalcový dieselový motor OM 654 je náhradou za predchádzajúci motor OM 651.

Nová generácia motorov má veľký význam pre znižovanie emisií CO2 a prešla dôkladným vylepšením, pokiaľ ide o znižovanie spotreby. Základnými technologickými prvkami sú najmä variabilný ventilový rozvod CAMTRONIC, prostredníctvom ktorého sa výfuková sústava ohrieva bez nadmerného zvyšovania spotreby, dvojprúdové turbodúchadlo a dodatočný 48-voltový systém s remeňom poháňaným štartovacím generátorom. Predovšetkým kombinácia 48-voltovej napäťovej sústavy a remeňom poháňaného štartovacieho generátora zvyšuje agilnosť, zlepšuje komfortné vlastnosti a výrazne znižuje spotrebu paliva. Za toto všetko možno vďačiť systému, ktorý aj bez vysokonapäťových komponentov umožňuje dôležité hybridné funkcie ako rekuperácia, efekt zvýšenia výkonu (boost) a kĺzanie – presnejšie povedané sú to funkcie zvyšovania výkonu, rekuperácie do 10 kW (v rozsahu otáčok do 2 500/min) a kĺzania s odpojeným motorom.

Zvýšené požiadavky a nižšie hraničné hodnoty – štvorvalcový dieselový motor OM 654 bol navrhnutý so zreteľom na ďalšie znižovanie spotreby a emisií, ako aj na nižšie prevádzkové náklady a lepší výkon motora.

Pre efektívne znižovanie emisií sú najdôležitejšie komponenty dodatočnej úpravy spalín umiestnené priamo na motore. Tepelnoizolačné opatrenia a zdokonalené povrchové úpravy, ako aj technológia selektívnej katalytickej redukcie SCR (Selective Catalytic Reduction) prinášajú ďalšie zníženie emisií. Motor OM 654 je vybavený prídavným katalyzátorom SCR pod podlahou na ešte výraznejšie zníženie emisií oxidov dusíka pri vyššom zaťažení. Vďaka tomu sú požiadavky na emisie pri skutočnej jazde (Real Drive Emissions) splnené už dnes. Štvorvalcový dieselový motor OM 654 je k dispozícii v kombinácii s náhonom na všetky kolesá 4MATIC a automatickou prevodovkou 9G-TRONIC, ktorá podporuje dynamický, ako aj úsporný spôsob jazdenia.

DYNAMICKÉ OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE: Podvozok na mieru 
Pri príležitosti modernizácie modelu je GLC prvýkrát vybavené podvozkom s DYNAMICKÝM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE a plynulo regulovateľným, nastaviteľným tlmením pre prednú a zadnú nápravu. V závislosti od jazdnej situácie, rýchlosti a stavu vozovky, ako aj v súhre s vlastnosťami motora, prevodovky a riadenia sa tlmenie reguluje individuálne pre každé koleso. Okrem toho sa podvozok dodáva v kombinácii s priamejším športovým riadením. Na ovládanie slúži prepínač DYNAMIC SELECT, ktorým je možné zvoliť tri úrovne: úrovne Šport a Šport + poskytujú tuhšie nastavenie charakteristiky tlmenia, režim Komfort zabezpečuje mimoriadne komfortné prekonávanie nerovností.

DYNAMIC SELECT: viac ako len nastavenie
Vozidlo SUV, ktoré robí všetku česť svojmu menu: GLC ako zvyčajne presviedča takmer na každom povrchu, ako aj pri najnepriaznivejších poveternostných podmienkach. Nové ovládanie v rámci terénneho technického balíka a systém DYNAMIC SELECT, ktorý je rozšírený v závislosti od výbavy, sa individuálne prispôsobujú želaniam vodiča, pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a požiadavky pri konkrétnych cestných podmienkach. Prepínačom DYNAMIC SELECT na stredovej konzole si vodič môže vybrať z dvoch terénnych jazdných programov: pre poľné cesty, štrk, piesok a sneh je k dispozícii program Terén, v náročnejšom teréne s kamenistými alebo prudkými svahmi je vhodný jazdný program Terén +. Náhon na všetky kolesá 4MATIC bol vyvinutý úplne nanovo. Nové trojstupňové nastavenie elektronického systému stabilizácie ESP® s výrazne väčším rozpätím v jazdných programoch Šport a Šport + teraz poskytuje ešte vyššiu dynamiku. Vďaka tomu GLC znova preukazuje svoju všestrannosť – aj mimo cestnej komunikácie.

Asistenčné jazdné systémy: spoľahlivá podpora 
Pokiaľ ide o GLC, 85 percent zákazníkov v Nemecku označuje bezpečnosť za najdôležitejšiu charakteristickú vlastnosť vozidla – okrem vlastností typických pre vozidlo SUV za to možno vďačiť asistenčným jazdným systémom. V novom modeli majú tieto systémy ešte väčší rozsah a vyššiu úroveň, a tým je podpora vodiča so zreteľom na bezpečnosť a komfort ešte prepracovanejšia. Balík asistenčných jazdných systémov (mimoriadna výbava v závislosti od krajiny a výbavy) v GLC okrem iného obsahuje tieto prvky:

  • aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC s funkciami:
  • brzdenie pred stojacimi objektmi
  • funkcia rozšíreného automatického rozjazdu v zápche v kombinácii s aktívnym asistentom parkovania a navigáciou
  • aktivácia kĺzania v jazdnom programe ECO

  • aktívny asistent riadenia s funkciami:
  • aktívny asistent núdzového zastavenia – s automatickým odomknutím a odoslaním núdzového hovoru do centrály núdzového volania Mercedes-Benz po zastavení vozidla (v závislosti od krajiny)
  • aktívny asistent zmeny jazdného pruhu v kombinácii s navigáciou
  • funkcia vytvorenia záchrannej uličky: v dopravnej zápche na diaľniciach pri rýchlostiach nižších ako 60 km/h

  • aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti s reakciou na zmenu obmedzenia rýchlosti v kombinácii s asistentom sledovania dopravných značiek

  • prispôsobovanie rýchlosti na báze trasy pred zákrutami, kruhovými objazdmi, mýtnymi stanicami, križovatkami v tvare T, ako aj pred odbočovaním/výjazdom z diaľnic/rýchlostných ciest – zníženie rýchlosti jazdy aj pred koncom dopravnej zápchy, v kombinácii s navigáciou
  • asistent riadenia pri vyhýbaní
  • aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu
  • aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla
  • aktívny asistent brzdenia s funkciou odbočovania a funkciou podpory prejazdu križovatkou PRE-SAFE® PLUS

Keď je zapnutý aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC s prispôsobením rýchlosti podľa trasy, dokáže nová GLC rozpoznávať dopravné zápchy alebo zhustenú premávku pomocou informácií z LiveTraffic a reagovať ešte skôr, ako zaznamená toto dopravné obmedzenie samotný vodič. Ak je takto rozpoznaná dopravná zápcha (a ak vodič aktívne nezvolí iné správanie), DISTRONIC preventívne zníži rýchlosť na cca 100 km/h. K tomu sa pridáva zlepšený aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, ako aj prídavné funkcie v rámci aktívneho asistenta núdzového zastavenia.

Aktívny asistent brzdenia s funkciou núdzového brzdenia pred koncom dopravnej zápchy, funkciou odbočovania a funkciou podpory prejazdu križovatkou znižuje riziko možnej nehody okrem iného aj pri odbočovaní, keď vodič prehliadne vozidlá v protismere. Ak pri odbočovaní cez vozovku hrozí zrážka s protiidúcimi vozidlami, GLC dokáže zabrzdiť pri rýchlostiach typických pre odbočovanie. Zásah bŕzd sa uskutoční, ak vodič prostredníctvom znamenia o zmene smeru jazdy signalizuje proces odbočenia a vozidlo je možné zabrzdiť až do zastavenia ešte pred prejdením vodorovného značenia jazdného pruhu. Rozpoznanie protiidúcich vozidiel zabezpečuje radarový snímač s dlhým dosahom v prednej časti a viacúčelová stereokamera.

Aktívny asistent riadenia pomáha vodičovi na cestách s viacerými jazdnými pruhmi, a to aj pri vytváraní záchrannej uličky. Vozidlo sa riadi zákonnými predpismi v závislosti od jazdného pruhu na kraji vozovky a na diaľniciach pri rýchlosti nižšej ako 60 km/h okolitými vozidlami, ako aj rozpoznaným vodorovným dopravným značením.

Zjednodušené predchádzanie je možné aj pri zapnutom aktívnom asistentovi udržiavania odstupu DISTRONIC: ak vodič na cestách s viacerými jazdnými pruhmi v rozsahu rýchlosti od 80 do 180 km/h aktivuje smerovku, aktívny asistent zmeny jazdného pruhu vykoná samostatne manéver zmeny jazdného pruhu.

Funkcia výstrahy pri vystupovaní zmierňuje riziko prehliadnutia približujúceho sa vozidla alebo cyklistu pri otváraní dverí. Funkcia výstrahy pri vystupovaní je aktívna len keď vozidlo stojí. Ak vodič alebo spolujazdec otvorí dvere a približuje sa iné vozidlo, systém vydá vizuálne a zvukové varovanie. Táto funkcia je aktívna ešte tri minúty po vypnutí motora. V kombinácii s náladovým osvetlením sa osvetlenie priestoru kľučky, vrecka na mapy a ozdobných dielov rozbliká červeným svetlom.

Na želanie je k dispozícii aktívny asistent parkovania. Po stlačení tlačidla pre aktívneho asistenta parkovania systém pri rýchlosti vozidla nižšej ako 35 km/h na multimediálnom displeji zobrazí všetky rozpoznané medzery na zaparkovanie v blízkom okolí. Parkovací manéver si vodič zvolí sám pomocou dotykového poľa, dotykového displeja multimediálneho systému alebo pomocou pravého ovládacieho poľa na multifunkčnom volante – vozidlo pritom umožňuje podporu pri parkovaní a výjazde z medzery na zaparkovanie jazdou dopredu aj cúvaním v pozdĺžnych aj priečnych medzerách na zaparkovanie.

V kombinácii s asistentom sledovania mŕtveho uhla dokáže asistent parkovania PARKTRONIC pred križujúcimi účastníkmi cestnej premávky pri vyparkovaní cúvaním z priečnych medzier na zaparkovanie upozorniť na križujúcich účastníkov cestnej premávky a v prípade núdze aj automaticky zabrzdiť. V prednom aj zadnom nárazníku sa nachádza šesť ultrazvukových snímačov, pomocou ktorých asistent parkovania PARKTRONIC vizuálne a zvukovo varuje pred rozpoznanými prekážkami. Tieto prekážky sa môžu nachádzať pred vozidlom, vedľa vozidla aj za vozidlom a systém ich dokáže rozpoznať pri rýchlosti približne 10 km/h.

Ďalším zaujímavým asistentom je asistent manévrovania s prívesom (na želanie), ktorý vodičovi pomáha počas cúvania. Prostredníctvom senzoriky v guľovej hlavici a magnetického krúžka sa meria uhol medzi ťažným vozidlom a prívesom. 360-stupňová kamera pritom poskytuje lepší výhľad dookola pri parkovaní a manévrovaní, ako aj virtuálny pohľad z vtáčej perspektívy. Prídavný režim priblíženia zjednodušuje nasmerovanie a pripájanie prívesu, zobrazenie na multimediálnom displeji má novú animáciu, kvalita obrazu je výrazne lepšia.

Komunikácia automobilu s okolím (Car-to-X) pomáha vodičovi tým, že mu poskytuje najaktuálnejšie informácie a výstrahy pred nebezpečnými situáciami v cestnej premávke. Vďaka výmene informácií medzi vozidlami ako aj medzi vozidlami a dopravnou infraštruktúrou prostredníctvom rádiových vĺn, vodič získava vizuálne a/alebo zvukové upozornenia na možné nebezpečenstvá.

Sila poháňaná nadšením
Nová generácia GLC začína písať ďalšiu kapitolu skutočného príbehu o úspechu: tento model sa už v priebehu prvého kompletného roka svojho predaja predával výrazne lepšie ako jeho predchodca. Aktuálne je značka Mercedes-Benz veľmi úspešne zastúpená v segmente SUV siedmimi modelmi (GLA, GLC, GLC kupé, GLE, GLE kupé, GLS, Trieda G). Bez akýchkoľvek pochybností možno povedať, že vozidlá SUV majú rozhodujúci podiel na palete produktov tejto značky, ako aj na jej úspechu. Celosvetovo sa do rúk zákazníkov doteraz dostalo viac ako päť miliónov vozidiel SUV od značky Mercedes-Benz.


1 Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 sú predbežné a boli zistené Technickou službou pre certifikačný postup v súlade so skúšobným postupom WLTP a korelované na hodnoty NEDC. Typové schválenie ES a potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.

Žiadne komentáre

You must log on to comment.

Zobraziť v mobilnej aplikácii: Áno

Zobraziť na portáli: Áno

Promovaná Novinka: Nie